joi, 16 ianuarie 2014

Răsaduri de legume şi flori

tomate cherry
S

Cum se obțin răsaduri sănătoase?

  • trebuie să însămânțăm în pământ cald, de temperatura camerei
  • este recomandată sterilizarea pământului. Asta se poate face ori prin încălzire la 95-100 grade C pentru 30-40 minute, ori folosind fungicide (ex: Previcur) înainte de plantare sau la prima stropire.
  • răsadurile au nevoie de multă lumină
  • este foarte important umiditatea pământului dar nu trebuie să udăm în exces
  • trebuie asigurat drenajul corect, deci vasul sau ghiveciul în care însămânțăm trebuie să aibă găuri pe fund
  • se udă cu apă fără clor, având temperatura camerei (înainte de folosire apa se ține câteva zile într-un recipient deschis)
  • până la răsărire se țin acoperite pentru menținerea umezelii, dar după răsărire se așează la lumină
  • după apariţia primelor frunze adevărate se transplantează (repicare)  fiecare răsad în ghivece separate
Mai jos poate fi urmărit cum am făcut eu, dar dacă ai sugestii, sfaturi sau ceva de adăugat poţi folosi comentariile (orice sfat, sau critică este apreciată):
Am găurit fundul ghivecelor în care vom germina semințele.


Am făcut un amestec de pământ din grădină și pământ de flori. Raportul  aproximativ a fost o treime de pământ din grădină, o treime pământ de flori de calitate bună iar ultima parte pământ de flori mai ieftin (a se înțelege: calitate inferioară) şi am umplut ghivecele.
Am împrăștiat uniform semințele în rânduri (3 soiuri de ardei, 3 soiuri de roșii, conopidă, varză chinezească şi petunii) şi am pus marcaje la fiecare, ca să ştim ce plantăm când vine timpul să le punem afară.
randuri de ardei tomate cherry marcajul randurilor stegulete pentru marcarea randurilor
Am acoperit semințele și am udat bine de tot cu apă în care am pus și soluţie nutritivă pentru plante
udare abundenta dupa insamantare
Le-am acoperit cu hârtie,sau cu folie pentru a asigura si lumina până ce vor răsări, după care sper(!) să le găsesc loc pe pervaz sau undeva lângă geam, să fie la lumină.
ghiveci acoperit cu hartie rosii si petuniile varza chinezeazca rasarita
  Răsadurile se pot înbolnăvi foarte uşor, cel mai periculos fiind căderea plantuţelor de răsad, cauzat de o infecție cu ciuperci (Fusarium spp, Phytophthora spp. Rhizoctonia solani)
Pentru orice eventualitate, am cumpărat deja Merpan si Previcur 607 SL de la Bayer, pentru a stropi la prima udare, cu scop preventiv, sau după răsărit dacă este necesar.
fungicide merpan si previcur previcur

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu